Forfatter: Alexander Fallo

, Publisert

DOGA-merket til Vibble

Det er alltid gøy når prosjekter vi har jobbet med vinner priser eller høster anerkjennelse. For rundt en måneds tid siden ble musikk-appen Vibble tildelt DOGA-merket i fagdisiplinen Visuell kommunikasjon og interaksjonsdesign under prisutdelingen til «Merket for god design» i regi av DOGA.

FREMRAGENDE

DOGA-merket for god design er DOGAs måte å hedre norske aktører som leverer fremragende design og arkitektur. Vi samarbeidet med Neue Design Studio på prosjektet, der vi hadde ansvaret for interaksjonsdesign.

Juryens uttalelse:

Reaksjonene i juryen varierte fra «dette var skikkelig gøy» til «jeg greide å lage noe kult veldig fort», og det sier det meste. Dette er en veldig god opplevelse – sømløs og problemfri – og gir brukeren raskt mestringsopplevelse. Den visuelle identiteten er enkel, leken og komplett integrert med interaksjonen, eller som byrået selv sier det: «Med et produkt som retter seg mot en kresen Snapchat-generasjon med 30 sekunders attention span, er det helt sentralt at all kommunikasjon er tydelig.»

Vibble kommuniserer på en enkel, men kraftfull måte kreativiteten og lekenheten Vibble er tuftet på, og med så god interaksjon i bunnen er det ikke rart at appen har brukere over hele verden.