Nettside

Eat Foundation

Portrett av Gunhild Stordalen
Nettbrett skjermbilde av Eat Foundation

SEO

Foruten å utvikle en fleksibel og brukervennlig side på WordPress, bistod Dekode med å strukturere innholdet. Forenkling av navigasjon og tilrettelegging for god SEO stod i fokus. De nye sidene ble lansert sommeren 2018.

EAT samarbeider med Lancet-kommisjonen. Foran utgivelse av en felles rapport på nyåret 2019, ble nettsidene videreutviklet for å romme unikt innhold og stiling av EAT-Lancet stoff. Etter dette jobbet Dekode jevnlig med optimalisering av løsningen. Vi bistår også deres redaksjon når det kommer til optimalisering av innhold.

Desktop skjermbilde av Eat Foundation

Økt trafikk

Et halv år etter lansering i 2018 hadde de positive resultatene begynt å melde seg og ved lansering av EAT-Lancet rapporten fikk sidene flott drahjelp. Også etter rapporten fortsatte den positive trenden. Sammenlignet med 2017 (før ny løsning) har nettsiden økt trafikk og antall brukere med over 400%, uten å benytte seg av digital markedsføring. Den organiske trafikken har gått opp om med 293%.

Kvinne på matmarked sett ovenfra

400% økning

Til tross for at EAT-Lancet sidene er de mest populære sidene på eatforum.org, med hele 32% av alle sidevisninger i 2019, evner også det aktuelle stoffet å engasjere. Sammenlignet mot tilsvarende stoff i 2017 er det også en 400% økning. Nå ser vi jevnlig på hvordan vi kan forbedre brukeropplevelsen og fortsette den positive trenden.

URL:
eatforum.org

Når:
2017 –

Plattform:
WordPress
Teft