
I forbindelse med Grieg Gruppens 130-års jubileum ønsket selskapet å styrke kulturbygging dialog og kunnskapsdeling på tvers av landegrenser. Med syv selskaper i 14 lander ble det besluttet å bygge en plattform på tvers av selskapene, hvor alle ansatte ble invitert inn.

Løsninges viktigste oppgave var å senke terskelen for å dele fra jobbhverdagen sin, slik at ansatte over hele verden kan få et ansikt på hverandre, og en bedre forståelse for hverandres jobbhverdag.

Det er en stor og utfordrende oppgave og lage en felles plattform for så mange ansatte, med både forskjellige språk og kulturer. Det ble opprettet en relativt stor prosjektgruppe, med involverte fra flere av Grieg selskapene, Brandlab og Dekode.

En av de viktigste funksjonene på intranettet var å lage et godt og nyansert ansattesøk, som ikke bare gir treff på det faglige, men også inkluderer til eksempel interesser, språkkunnskap osv.
Utover dette har løsningen støtte det en forventer seg av et moderne intranett, som f.eks for segmenterte nyheter, personalhåndbok, brandsenter og tilpassede snarveier avhengig av selskap.

Kunde:
Grieg Gruppen
Rolle:
Konsept
Design
Frontend-utvikling
WordPress
Samarbeid:
Konsept og strategi: Brandlab