Multisite

Hardanger Bestikk

Bordoppsats med rød bakgrunn viser frem bestikket Kristin fra Hardanger Bestikk

Hardanger Bestikk er en familiebedrift i Kinsarvik, med lang og stolt historie basert på norsk håndverk. Siden 1958 har de hentet inspirasjon både fra fjorden og fjellene ved Hardangerfjorden når de utvikler og designer sine bestikk. Dekode har utviklet deres norske, svenske og internasjonale nettside og e-handelsløsning. 

Bordoppsats med lys blå bakgrunn viser frem bestikket Ramona fra Hardanger Bestikk

Revitalisering

I 2016 jobbet Anti Bergen tett med Hardanger for å revitalisere/redesigne den visuelle identiteten til Hardanger bestikk. Vi i Dekode ble bedt om å utvikle netthandelsløsningen. Med den tradisjonsrike historien til Hardanger bestikk, den nye identiteten laget av Anti, kombinert med vår kunnskap om teknologi og e-handel ble hardangebestikk.no både en vakker og teknisk imponerende løsning.

Både nettsiden, e-handelsløsningen og designet har siden da blitt optimalisert og videreutviklet av Dekode frem til dagsdato. 

 

Nettbrett skjermbilde av Hardanger Bestikk

– Vi har vært veldige fornøyde med vår langsiktige satsing sammen med Dekode. De setter brukeropplevelsen høyt ved bruk av innholdsmoduler, som gjenspeiler merkevarens identitet. Dette gjør det også enklere for oss redaktører til å raskere sette sammen nytt innhold uten å være bekymret for at det ikke skal passe sammen. Dekode har en iver til å hele tiden forbedre siden til kunden sitt beste. 

Frida Haara Leikvoll,
Marketing Manager i Hardanger Bestikk

Bordoppsats med sort bakgrunn viser frem bestikket Eirin fra Hardanger Bestikk

Multisite

Hardanger Bestikk har ikke bare som mål å nå ut til kunder i Norge, men satser også i andre land. I tillegg til den norske siden har de også en internasjonal side og  i 2020 ble ny side med e-handelsløsning lansert for sverige. De tre sidene er alle bygget på det samme designrammeverket, som gjør det enkelt å skalere videre til andre språk og valutaer.

I hjertet av den tekniske strukturen sitter Synkron, et integrasjonsmellomlag som Dekode har utviklet. Gjennom Synkron hentes grunndata og lagerstatus automatisk til de ulike sidene fra Visma.

Databerikelse (produktbeskrivelse, tagger etc) som kreves for de ulike nettbutikkinstallasjonene skjer på et og samme sted: Hardanger jobber i et “master” spreadsheet/xls.ark for alle nettbutikk-løsningene.  Når det oppdateres går riktig data til riktig nettbutikk med en gang. 

Desktop skjermbilde av Hardanger Bestikk

Kunde:
Hardanger Bestikk

Rolle:
Utvikling
Rådgivning
Videreutvikling av design
Frontend-utvikling

Samarbeid:
Design av Anti Inc Bergen
Rådgivning og digital opplæring av epilot

Resultater

I november 2018 ble det lagt langsiktige planer for videreutvikling og optimalisering av Hardanger Bestikk i samarbeid med selskapet Epilot. Dekode leverte en større UX analyse, ved utgangen av juni 2019 hadde alle retningslinjer for UX blitt implementert. 

I de påfølgende månedene frem til mars 2020 har Hardanger bestikk opplevde en svært positiv utvikling. Dette kommer som følge av optimaliseringasarbeider og økt fokus på digital markedsføring.

Sammenlignet mot samme tidsrom året før, har antall sessions økt med 50%. Slik vekst fører ofte med seg redusert konverteringsprosent, men grunnet optimalisering økte konverteringen i samme tidsrom med 98% og omsetning med 143%.

– Det å kunne sette sammen våre eksisterte løsninger sammen med nettbutikkløsningen vår var veldig viktig for oss. Dette løste Dekode utmerket. Ved å nå bruke multisite sammen med Visma og et master spreadsheet for produktinformasjon gir det oss full kontroll over all informasjon som nettbutikken krever.

Frida Haara Leikvoll,
Marketing Manager i Hardanger Bestikk

Url:
https://hardangerbestikk.no/
https://hardangerbestikk.se/
https://hardangerbestikk.com/