Kampanje

Vossafår

Natur
Nettbrett skjermbilde av Vossafår
Mobil skjermbilde av Vossafår
Mobil skjermbilde av Vossafår

Den store utfordringen var å få spillet, med all animasjon og lyd, til å fungere på tvers av nettlesere, dingser og skjermstørrelser. I tillegg måtte det designes med hensyn til både «Alt for Norges» grafiske profil og Vossafårs “vindskeive univers”.

Dialekttesten ble lansert midt i sommerferien, da TVNorge begynte promoteringen av “Alt for Norge” på TV. TV-seerne fikk presentert serien og ble oppfordret til å prøve Dialekttesten på nett. Vossafår skrev samtidig om spillet og premiene på sin populære facebook-side. Dialekttesten fikk dessuten litt uventet oppmerksomhet da YouTube-kjendisene Prebz og Dennis testet spillet for rundt 150 000 fans.

Før TV-serien hadde premiere 30. august, hadde litt over 80 000 spillere forsøkt seg på Dialekttesten og plassert mer enn 1,6 millioner dialektutsagn på norgeskartet.

Her på huset har vi blitt rene dialektekspertene, og kan endelig forstå hverandre i lunsjpausen.

 

Kunde: 
Trigger

Rolle: 
Design, Frontend-utvikling, WordPress

URL: 
www.dialekttesten.no