Hvorfor bruker ikke flere WordPress? 

Når Kirkens Bymisjon setter opp nye kampanjesider for å hjelpe hjemløse gjennom vinteren, kan de enkelt koble på donasjoner, lenke til nettbutikk og sikre at alle brukerdata lagres i ett CRM. Med WordPress multisite kan de enkelt sette opp nye nettsider for ett av sine mange viktige tiltak.  

Det er kostnadseffektivt og de er i stor grad selvgående, noe som er avgjørende for deres suksess på nett.  

De har det vi kaller en storskala nettløsning. Hvorfor gjør ikke flere som dem? 

72 prosent anbefaler WordPress! 

Dekode har vært så heldige å ha Kirkens Bymisjon som kunde siden 2016, og måten de benytter seg av WordPress sammenfaller godt med det som kalles Enterprise WordPress.  

Rett før jul presenterte våre venner i WordPress-byrået BigBite undersøkelsen State of enterprise WordPress, hvor nettopp dette segmentet var i fokus. Et samarbeidsprosjekt hvor over 100 verdensledende selskaper som bruker WordPress ble bedt om å evaluere WordPress som publiseringsløsning. 72 prosent av storskala kunder sier det er svært sannsynlig at de vil anbefale WordPress til andre. Det er et tall å legge merke til. 

72 prosent av storskala kunder sier det er svært sannsynlig at de vil anbefale WordPress til andre.

State of enterprise WordPress

Storskala WordPress skaper høy verdi for kunden 

91 prosent svarte at de kommer til å fortsette med WordPress. Store, internasjonale kunder ser at det er en kostnadseffektiv og solid plattform for aktiv og verdiskapende kommunikasjon. Hele 74 prosent svarte at de fikk enten “god” eller “utmerket” ROI – WordPress skaper altså høy verdi for dem. Hvor mange tekniske plattformer kan vise til lignende nivå av tilfredshet? Finnes de overhodet? 

For oss er det ingen overraskelse. Tallenes tale samsvarer med den opplevelsen vi har med våre storskala kunder. Organisasjoner som DSS, Nasjonalbiblioteket, Blå Kors, Høyre, Redningsselskapet og Redd Barna er eksempler på kunder av oss som har vært trofaste brukere av WordPress i mange år. De videreutvikler løsningene og benytter våre tjenester til å øke målrealisering og verdiskaping år for år.  

Enkelt for kunden, enkelt for oss 

WordPress leverer nemlig den funksjonaliteten storskala kunder har behov for. Hele 70 prosent av de spurte i undersøkelsen svarte at funksjonalitet var det viktigste kjøpsargumentet for dem. Vi i Dekode legger gjerne til både skalerbarhet og muligheten for å gjøre tilpasninger til skiftende behov, som viktige argumenter for å velge WordPress. 

Det har stor verdi å raskt kunne tilpasse eksisterende løsning. Dessuten skal det være så enkelt at kunden skal kunne gjøre det selv. Brukervennligheten er nøkkelen til at kundene våre får gjort en aktiv kommunikasjonsjobb i hverdagen.

Er det enkelt for kunden, blir det enklere for oss også.