Mer fleksibilitet, økt synlighet og flere kvalifiserte søkere

Med optimalisering og forbedring over tid har Stiftelsen Dam oppnådd en økning i relevant trafikk. De har også fått et fleksibelt verktøy som gjør hverdagen enklere for redaktørene.

Kunde:
Stiftelsen Dam
Type:
Integrasjoner
,
Nettside
,
Rådgivning
,
Utvikling
Bilde av kvinne som blåser konfetti ut av hendene sine.

Hvem

Stiftelsen Dam er en av Norges største stiftelser. Stiftelsen gir penger til helse- og forskningsprosjekter. Det er et prinsipp at alle stiftelsens inntekter skal tilfalle frivillige helse- og rehabiliteringsorganisasjoner.

Utfordring

Det gamle nettstedet var utdatert og det var spesielt vanskelig å søke om midler. Det var også utydelig hvem som var kvalifisert til å søke. Dette gjorde at stiftelsen fikk mange unødvendige henvendelser om hjelp til søknader, samt mange søknader som ikke oppfylte kravene, noe som skapte unødvendig merarbeid.

Utfordringen ble derfor å sørge for at nettsiden leverte kvalifiserte søknader via en enkel og effektiv søknadsprosess.

Resultat

Siden Stiftelsen Dam kom til Dekode i 2015 har vi gjennomført flere runder med oppdateringer og optimaliseringer. Dette har gjort nettstedet mer effektivt for brukerne, samtidig som redaktørene har fått mer fleksibilitet.

Det aller mest kritiske av funksjonalitet på nettsiden har blitt forbedret. Dette resulterer i flere kvalifiserte søknader og ikke minst, færre søknader som ikke er kvalifiserte. Noe som sparer stiftelsen for unødvendig arbeid.

Siden 2015 har stiftelsen også opplevd en stor økning i organisk trafikk, etter at nettstedet fikk en forbedret struktur og teknisk optimalisering for søkemotorer.

Dekode har hjulpet oss med utvikling og redesign av nettsidene våre i mange år. Det har bidratt til at vi har mangedoblet trafikken, og vi har et veldig godt rammeverk for å nå ut med informasjonen vi ønsker til ulike målgrupper

Hege Bjørnsdatter Braaten – Kommunikasjonssjef i Stiftelsen Dam