Blå Kors: Fra 35 nettsider til en solid multisite
Blå Kors jobber med forebyggende tiltak innen rus, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling og oppfølging etter behandling. Blå Kors er en ideell organisasjon som eier og driver 62 virksomheter fordelt over store deler av Norge.
Utfordringen
Blå Kors hadde tidligere en veldig fragmentert og rotete tilstedeværelse på nett. De hadde 35 forskjellige nettsider, hos en hel rekke ulike leverandører. Dette gjorde at identiteten deres kom til uttrykk på veldig ulikt vis, samtidig som det å vedlikeholde så mange nettsider på ulike plattformer og med ulikt innhold ble en uoverkommelig og dyr oppgave.
Resultat
Dekode begynte å jobbe med Blå Kors i 2019. Oppgaven ble å slå sammen alle nettsidene til én solid multisite-nettside, med et felles designsystem. Dette hjalp Blå Kors med å sikre kvalitet og kontinuitet på tvers av alle nettsidene, samtidig som dette ble kostnadsbesparende ved forvaltning.
Blå Kors fikk i forbindelse med lanseringen et sett med faktasider som gjør det meget godt i søkemotorene. I forkant av innholdssatsningen ble det gjort grundige SEO-analyser.
Nettsiden ble relansert med Blå Kors sitt nye brand i 2022. Det ble gjort på en kostnadseffektiv måte da nettsiden deres er bygd opp av moduler som kan stiles om uten at strukturer eller eksisterende innhold må lages eller organiseres på nytt.
Vi jobber fortsatt sammen og langsiktig for at Blå Kors skal kunne nå ut til enda flere som trenger hjelp med rus og avhengighet gjennom blakors.no
Vi håper at flere besøkende vil kunne konverteres til å bli givere. Det vil igjen bety at vi får midler til å bruke til forebyggende arbeid blant barn og unge. Vi bruker den nye plattformen til å gi informasjon som forebygger og viser bredden til Blå Kors
Katrin Solbakken, Markeds- og kommunikasjonssjef
Vi leverte
- Rådgivning
- Design
- Utvikling
- Prosjektledelse
- SEO-analyser
- Kampanjestøtte